URSA Mini – Doamne ferește-ne sau nu

Deoarece se întâmplă în ziua de azi mult prea des să n-ai “acel” buget, dar vrei pe dreq să te ia, ajungi să apelezi la tot felul de tertipuri tehnologice pentru a-ți desfășura activitatea. Și uite așa o luăm pe cheiul Dâmboviței către Sema Parc (acest oraș în oraș … just hate it!) să luăm răgălia mică, dar voinică. Dupa ce ne-am învartit aiurea vreo juma’ de oră, stai sa vezi că nu din Sema se ia, ci de la altă adresă. Dă-i în continuare până ajungi la adevarata adresă a GFStudio.ro, niște băieți super-ok, n-ai ce să le zici, un pic cam aiurea plasați dar… mna, trecem cu vederea.

Pachetul Ursulinei de la GFStudio a fost și este foarte propice filmărilor: vreo 4 baterii, două carduri, suport de humerus și vizor. Toate într-un case a la chef.

Ajungând cu cetățenii la filmare, o locație într-adevăr superbă (Hala Hesper), ne-a izbit mulțimea de pufi și căldură aferentă acestora. Chiar mi se părea că aceștia confereau un plus de nervi și draci, mai ales că eram în criză de timp. Nu am putut să mă abțin nici de data aceasta și am arvunit setul de CineLens-uri de la Canon; chiar eram super-curios să văd cum se vor percepe pe Ursa Mini.

Prima impresie: whatever. Nici nu m-a deranjat, nici nu m-a încântat. Într-adevăr, dinamica mi s-a părut foarte ok (exagerez firește) și chiar am apreciat enorm vizorul, care și-a făcut treaba dpdv al clarității, că în rest, Doamne iartă-l. Atât de stiff mi s-a părut… Ok, poți să-l muți stânga-dreapta, dar faptul că nu pivotează în lateral după vreo oră deja devine bleahy. De încins, nu se încinge.

Filmând afară, toată lumea era super-încântată pentru că nu deranja pe nimeni Ursa noastră. Da’ ce să vezi când ne-am mutat interior, în hala în sine. Deja nu ne mai descurcam cu micul ISO, hai cu mă-sa și băgăm 1600 (maxim cu firmware-ul de la acea dată). Atât timp cât nu ai pretenția să observi ceva luminos în imagine și ești mai pe dark, merge o tură. Dacă în post (nu ăla religios) vei dori să fii fashion dream on.

Pe mine în general nu mă deranjează noise-ul, din contră, dacă arată bine poate să fie grain-ul cât fața. Dar în momentul în care îmi arăți o scârbă de fixed pattern noise, ducă-se dreq. Pentru connaisseuri, nu-i așa o problemă. Însă dacă nu ai experiență în ale colorizării, sincer, mi-e milă. Mai degrabă ai lăsa footage-ul așa cum e din dânsa – nu că n-am văzut (chiar e o modă acum, observ).

Meniu este poate cea mai mare încântare a acestei camere. Simplu, la obiect, fară alambicări și setări futile. Ofer 10 puncte!

În ceea ce privește suportul de umăr, chiar e o idee bună. Păcat că devine foarte obositor destul de repede. Camera nu mi se pare balansată ok, mai ales cu obiective mai grele pe ea. Dar poți fi tot timpul cu mâna stângă pe inelul de focus sau iris. Deci și aici – 10 puncte. Stai că le pierzi mai încolo, ai răbdare J.

N-o să intru în detalii acum, însă alegerea BlackMagic Design de a lucra cu ProRes pe partea de codec mi se pare de noaptea minții. Un format mai nenorocit, mai împuțit decât ăsta nu e altul. Foarte greoi pentru stația de lucru (și, vorba aia, configurație țapănă există în studio), iar fișierele în sine, dacă vrei 4K, vor fi absolut imense. Mai învățați și voi de la RED. Alexa, tu taci cu 3.2K-ul tau expandat.

Dar cu ce rămâne omul fizic după o asemenea experiență? Rămâne cu ideea că a închiriat o cameră la un preț super-ok, care face multe. Într-adevăr, are multe minusuri, dar pentru banii ăștia nu cred că are concurență momentan.

Deși mă enervează, recomand cu căldură, mai ales pentru outdoor, ziua sau seara incipientă.

Iată ce-a ieșit:

Vă pupă tata

 

Cel mai probabil o să-ți placă și:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *